2023. már 07.

Utolsó posztom. Mit hoz a jövő? Merre veszem az irányt?

írta: Németh Szilveszter
Utolsó posztom. Mit hoz a jövő? Merre veszem az irányt?

Végül elérkezett az utolsó poszt ideje, annyi mindent írtam már az Isztanbulos kirándulásomról, és olyan mértékben hozzám nőtt ez a blogírós feladat, hogy furcsa lesz letenni a lantot egy időre :-) 

Mit is írhatnék az utolsó posztomban? Igazából most egyetemre járok, és próbálok órákra járni, jegyzetelni, könyveket olvasni, és kissé lemaradásban érzem magam, úgyhogy hamarosan minden erőmmel a tanulásra és a PTE-re koncentrálok. Közben pedig jelentkeztem Erasmusra és a tanári ajánlásom gyűjtöm be. De miért is választottam Isztanbult és mit szeretnék következőnek? 

A választható lehetőségek közül Isztanbul volt a lehető leg keletebbre. Meg akartam ismerni első kézből az Iszlám vallást, és azt, hogy ez az eltérő vallás milyen hatással van az emberek életére. Kíváncsi voltam milyen az oktatási rendszer keleten, és hogy miben más attól, amit eddig itthon tapasztaltam. A Magyar oktatási rendszerhez, és a PTE- vel már korábban összehasonlítottam a rendszert és a PTE-t hoztam ki győztesnek, de ahhoz hogy jobban el tudjam helyezni magam az Európai oktatási porondon úgy érzem meg kell ismernem a nyugatot is. Emiatt Németország előkelő helyen szerepel a listámon. Soha nem voltam még Nyugaton, Ausztria (Burgerlandot) leszámítva, úgyhogy nekem egy új élmény lenne, ha sikerülne. 

Másik motivációm a nyelvtanulás, de szerintem ez más jelentkezőknél is így van. Sajnos vagy nem sajnos, de azt vettem észre hogy már a fiataloknál az angol nyelv valamennyire alap, és az anyanyelvük mellett egész jól tudják a nyelvet, és általában tanulnak mellé még valamit, vagy komoly szándékkal vagy pedig csak úgy szórakozásból. Én az angollal pár éve még úgy voltam, hogy áhh nem kell más nyelv, egyet tudjak azt viszont nagyon jól. Viszont most úgy érzem szükségem van mégegyre ami pedig a német lesz. Igazából én azt gondolom, a nyelvtanulás az nem csak arra való, hogy külföldön tudjon vele érvényesülni az ember, bizony itt Magyarországon is lehet rá platformot találni, hogy hogy, és milyen formában kamatoztassa valaki a megtanult nyelvet. Ez is az egyik indokom amiért szeretném a jelenleg nem túl erős Német nyelvtudásomat felerősíteni, de úgy gondolom, hogy szeptemberig egy egészen jó szintre fel tudom hozni magam, ráadásul ha az egyetem is tart majd előkészítőt, az olyan volna, hogy biztosan sikerülni ezen célomat elérni. 

Második Erasmusos jelentkezésnél már egy kicsit bölcsebben állok hozzá az egész dologhoz mint korábban, bár korábban se csináltam rosszul, de most már sokkal tudatosabban nézek utána információknak a jelentkezés kapcsán, például a szállásnak, milyen áraik vannak, a kantinnak, a  lehetséges kurzusoknak, az áraknak és minden egyéb fontos dolognak. 3 nap van hátra a jelentkezésig, jelenleg Regensburg az álom, de Grazot és például a Lengyel jagelló egyetemet is bejelöltem. Lássuk mi lesz belőle, szorítsatok!

Szólj hozzá