2023. feb 22.

A legnagyobb hibák amiket elkövettem..Eraszmuszon Isztanbulban. Tanulságos.

írta: Németh Szilveszter
A legnagyobb hibák amiket elkövettem..Eraszmuszon Isztanbulban. Tanulságos.

+ jó döntések, és jó tanácsok

Fél év viszonylag hosszú idő, bőven elég néhány hiba elkövetésére. Akármennyire is az ember nem szeret a hibáiról beszélni és írni, én mégis megteszem, segítve ezzel azokat akik később esetleg Törökországba/ Isztanbulba jönnek tanulni. Ebben a posztban felsorolom a fél év során elkövetett hibáimat, vagy hibának gondolt dolgokat melyek így utólag eszembe jutnak. 

Kezdem is azonnal in medias res stílusban. A posta, postaszolgálat elég furcsán működik, ami dolgokat én küldtem haza Isztanbulból, azt mind meg is kapták. Viszont a család először küldött nekem egy sima képeslapot ami szőrén szálán eltűnt, utána (nagyjából 20.000 értékű+ feladási összeg,) felküldtek a címemre egy csomagot. A csomagot a posta.hu-n Budaörstől kezdve nem lehetett online nyomon követni. Értesítést arról nem kaptam, hogy beérkezett a csomag Isztanbulba semmilyen formában, postás sem hozott ki értesítőt,(szerintem náluk nincs is ilyen) tehát egyszer csak úgy bementem a legközelebbi postára, arra a postára, ami a legközelebb volt a címemhez,(mert oda kell) és mondták, hogy igen beérkezett a csomag, de nem oda ahová kell, hanem egy másik pontra Isztanbulba... Nos írtam már erről, hogy Isztanbul egy hatalmas város rengeteg emberrel és nagy távolságokkal, persze hogy 2 órára volt tőlem a posta ahová érkezett a csomag.  Mindegy a közeli postán mondták hogy hívjam fel az ügyfélszolgálatot (fuuuh) és kéressem át a csomagomat, természetesen Törökül minden és várni kellett közelemben senki Törökül/Angolul tudó, úgyhogy úgy döntöttem el megyek érte! 2 órát utaztam+ a séta és fáradtság, mire oda értem, kivártam a postán a sorom nagyjából több mint fél óra.. aztán közölték hogy visszaküldték Magyarországra. 5-6 órám elment ezzel a túrával és jó rossz kedvem lett mire visszaértem bementem egy sörért visszafele és otthon megittam :D Sztori vége :) Erre mondják hogy biztos tartoztam az ördögnek egy úttal.
Tanulság: Nagyon óvatosan a postával, Isztanbulból ha küldtem dolgokat, mind megérkezett, de fordítva nem.

Vigyél ki magaddal kézpénzt Euróba és ott váltsd be(jó helyen), ha hoszabb ideig tartózkodsz és nagyobb pénzt tervezel levenni, (HSCB ATM-et használd szigorúan!!) érdemes az árfolyamokat is megnézni. Itt a hibám talán az volt hogy a landlorddal nem beszéltem meg elég részletesen a fizetés formáját, hozzáteszem más se, és ő maga nem írta le előljáróban, csak amikor odaértünk a lakásba, hogy csakis készpénzbe fogadja el a lakásért a pénzt, mert nem akar adót fizetni, pompás, nekünk kellett megfizetni a készpénzfelvétel díját.... Brainstorming közben olyan ötletek jöttek, hogy kiugrunk egyet Görögországba és ott veszünk fel pénzt és visszahozzuk, de szerencsére a HSCB automata bevált 0% os átváltási díjjal, így megvoltunk valahogy.

Vásárlás... lesz pénzed az ösztöndíj miatt, de óvakodj attól hogy túl sokat vásárolsz, olyan dolgokat is amiket nem kell... Illetve erőteljesen gondold meg miket vásárolsz, miket tudsz majd azokból hazahozni, mert postán felküldeni a dolgokat rizikós és költséges, egy nagy bőröndöt tele pakolni pedig néha nehéz, mert az embernek általában csak gyűlnek a dolgok, és nem fogynak. Nekem sajnos viszonylag nagy értéket ott kellett hagynom, amiatt mert nem tudtam bepakolni rendesen a bőröndöt.(nagy hibám volt) Mielőtt kimész a mobilitásra, egy jó tanács lehet még, hogy ne a legszuperebb cuccaid vidd magaddal. (de azért legyél menő mert örök emlék lesz és a képek megmaradnak) Mivel mondjuk alsógatyát zokniknak fél év alatt elhasználod, vagy cipő pólód, úgyis fogsz venni valamilyen ruhát, és akkor abba jössz a haza a régieket pedig nem olyan fájó szívvel hagyod ott, adott esetben :)

A vonattal történő Isztanbuli utazásom szuper élmény volt, sosem csinálnám másképp!  Az Eraszmusz a meglepetésekről is szól. De bárki aki vonattal tenné meg a hosszú utat, számítson rá, hogy nagyon hosszú az út, és van rá esély, hogy az ember Bukarestben ragad több napra mert annyira telítettek a járatok....(lsd korábbi posztokban) viszont anyagilag így utólag az az érzésem, hogy teljesen azonos vonattal, vagy repülővel megtenni a nagy utat, úgyhogy ha valaki a kényelmet és gyorsaságot tartja szem előtt, akkor irány a reptér :-) (kalandosabbaknak pedig hajrá vonattal!)

Jó ötlet volt elvinni a Svájci bicskámat, jó ötlet volt apróba eurót vinni, (WC, mosdó, kaja, mindenki szereti az eurót lol) jó ötlet volt itthon egy kevés nagyjából 1000 lírát kivinni magammal amivel ott azonnal meg tudtam venni a telefonkártyát, az Isztanbul kártyát, és egy kis élelmiszert, első bevásárlást a lakásba. Túl sok lírát ne vigyél ki, mert a forintot itthon Magyarországon nagyon rosszul váltják be Török lírára, de valamennyi legyen nálad, mert amint megérkezel, kelleni fog az Isztanbul kártya azonnal, és gondolom pár falat étel ital is. 


Szólj hozzá