2023. jan 17.

Egyetemi kantin. Mit esznek a Török egyetemisták és tanárok? Automaták?

írta: Németh Szilveszter
Egyetemi kantin. Mit esznek a Török egyetemisták és tanárok? Automaták?

+ a Rendszerről

Korábban az egyik összehasonlító posztomban említés szintjén volt szó az itteni kantinokról, de most nézzük meg kicsit részletesebben az Isztanbuli egyetem kantinját/kantinjait, hol, hogyan, és miket esznek itt a diákok és a tanárok.

Egyik aprócska pozitívum még itt, amit korábban nem említettem, az automaták... Az igazság az, hogy nem ismerem a PTE minden apró zugát, de emlékszem egyszer, rövid keresésre indultam az épületen belül, hogy tudjak venni egy palack vizet, oké a Pacsirta étterem melletti szendvicses kis büfésnél kaptam, és talán valahol van víz autómata is, de a PTE-s automaták tömve vannak energiaitalokkal, és cukros üdítőkkel, (és semmi más nincs benne) az automata külseje meglehetősen szépen díszített, modern, menőséget sugallva, hogy még manipulatívabb legyen. Elég szomorú, hogy az egyetem ilyet beenged szerintem. Úgymond szerintem:"send wrong message".No mindegy, nem az én dolgom ha rajtam múlik egy energiaital és üdítő sem lesz ott vásárolva az ott töltött időm alatt. De egy kis humor: Jobb volna egy sör automata. Talán azért, mert van benne egy kis alkohol, nem biztos hogy nem károsabb mint a cukrozott ízfokozókkal aromákkal teli üdítők. lol Hoppá jól elkalandoztam. A lényeg, hogy az én karomon és máshol is, ahogy eddig megfigyeltem, minden emeleten van étel -ital autómata. Nos hozzáteszem, itt sem feltétlen az egészségről szólnak az automaták attribútumai, viszont abban jobb, hogy mindben lehet papírzsepit és palackos vizet és valami kaját vásárolni, például teljes kiőrlésű sós kekszet. 
A végén egy csöpp elkalandozásra hívnék minden olvasómat. Számodra, számotokra hogy nézne ki egy megfelelő egyetemi automata. Miket vásárolnátok belőle szívesen? Miket tennétek bele? 

Folytatván, a kantin rendszer szerintem itt jól működik. Én szeretem. Minden nap más ételt szolgálnak fel. Nem azt mondom hogy csúcsminőség, de tápláló és egészséges is a maga módján. Vagy adnak egy Gyümölcsöt, például narancsot, vagy van savanyúság az étel mellett. A Törökök például ahogy észrevettem eddig, nem sóznak annyira mint a Magyarok, de például a borssal bátrabban bánnak. (saját vélemény). A belépés olyan, hogy a diákigazolványodat fel tudod tölteni pénzzel egy automata segítségével a kantin előtt, és beléphetsz. Tölthetsz rá akármennyi pénzt, ha úgy nagyjából tudod mennyit fogsz étkezni egy hónapban ott az egyetemi étteremben, akkor érdemes annyit feltölteni rá, hogy ne mindig kelljen ott töltögetni.  Egy menü ára nagyjából 8 líra tehát 150 forint! Ezért kapsz egy normális étkezést, levest, főételt, köretet, vizet, és kenyeret, gyümölcsöt és vagy salátát.
2 ilyen fajta kantin van. Az egyik a főépületben Beyazit kampusznál a másik, tőle nem messze. A beyazit kampuszról amit mondtam, hogy kicsit problémás, mert csak jog, és economia és még valamilyen hallgatók léphetnek be, engem történészhallgatóként nem engednek be. A másik ilyen hely az 3 emeletes, ahol az első emelet a tanároké a másik kettő pedig a diákoké. Ugyanazt az ételt eszik elvileg. Az én karomon (Faculty of Letters) a kantin nem olyan erős, és az olcsótól is messze van, de még mindig bőven olcsóbb mint a pacsirta viszont itt nincs ilyen kiszolgálás hogy leves vagy főétel. Itt többnyire szerndvicseket lehet kapni és toastokat, no meg pizzákat és a Török tea elengedhetetlen része a kantinnak, de van frissen őrölt nagyon erős kávé 10 líráért. Szendvicsek nem olyan rossz minőségűek, olyan normálnak 10/5-nek mondanám. A Poszt végére pedig hoztam pár fotót a Beyazit kampuszos kantin ételekről :)

img_20230116_125957_794.jpg

img_20221226_130525_329.jpg

img_20221219_120829_889.jpg

img_20221219_120826_203.jpg

Szólj hozzá