2023. jan 14.

Török mémek! Avagy a kultúra mémeken keresztül. 2.0

írta: Németh Szilveszter
Török mémek! Avagy a kultúra mémeken keresztül. 2.0

Folytassuk utazásunkat a mémek absztrakt világában. Egy kép többet mond minden szónál mondják, de mivel egy más országban más problémák vannak, és más a kultúra, ezért úgy érzem, hogy ebben az esetben egy kis magyarázatra szorul, és persze egy kis élménybeszámolóval fűszerezem előző posztomhoz híven.
6.jpg
Az első nap amikor megérkeztem ide, a landlord adott egy "zacskót" amit fel lehet húzni a cipőre és mindenkit megkért hogy a lakásban használja, vagy zokniban, vagy itthoni papucsban. A "zacskót" természetesen rajta kívül senki nem használja, de utcai cipőben nem szokás belépni a lakásba itt egyáltalán. Egyik Olasz srácra elég keményen rá is szólt, hogy cipő nélkül, vagy sehogy. Nekem, van egy lakásbéli papucsom és azzal közlekedem idebent. Egyébként, hogy mi van ez mögött azt nem tudom valószínüleg itteni szokás, de az a helyzet, hogy ugye például Amerikában mászkálnak a cipőben a lakásban, és erre olvastam egy olyan kommentet, hogy Amerikában annyira nem koszosak az utcák. Egyébként itt sem koszos hogy úgy mondjam, tisztaság van viszont elég porosak az utcák amit én is észreveszek a cipőmön Magyarországhoz képest.
9.jpgEz túl sok magyarázatra nem szorul, ráadásul hogy ezt megértsük, nem is szükséges túl sok időt itt Isztanbulban vagy Törökországban eltölteni, mivel nagyjából az első napon amikor megérkeztem jött a sokk :D A Piros lámpa nem létezik a legtöbb esetben, autósok hozzá vannak szokva hogy átfutkoznak előttük, érdekes módon nincs baleset. Szerintem jó sofőrök a Törökök. Az hogy mekkora Rage menne Magyarországon az autósok részéről az hihetetlen volna. Nagy valószínűséggel egy év után ha hazaérek, majd vigyáznom is kell magamra :D
8.jpg Ez itt azt jelenti hogy míg Magyarországon meg ha jól tudom Oroszországban is ha beteg vagy, akkor fokhagyma minden mennyiségben... Itt a gyümölcsevésre, és az ő általuk készített lencselevesre esküsznek.
7.jpg
Az Angol nyelvhez való hozzáállás hasonló kissé mint Magyarországon az átlag, bár már a fiatalabb generáció szerintem ezt megváltoztatja idővel, de ez a kép elmond mindent :D Sokszor Tapasztalom, hmmm igen kellene tanulnom egy kis törököt lehet...
10.jpgVégül egy kis humor. Igen a Törökök borzasztó sokat dohányoznak, sose láttam hasonlót :D Kinek kell nikotintapasz meg ilyen hülyeségek, ha van ilyen :D

R.Szilveszter



Szólj hozzá