2023. jan 14.

Magyarország VS Törökország? Hasonlítsunk össze pár dolgot.

írta: Németh Szilveszter
Magyarország VS Törökország? Hasonlítsunk össze pár dolgot.

Közlekedés. Némi szinten jobban működik itt. Ha a Magyar és az Itteni rendszer között kellene választanom elég nehéz döntés volna. Van ugye az Isztanbul kártya, amit feltöltesz pénzzel, és utazhatsz. Annyi a dolgod, hogy bármilyen tömegközlekedési eszköznél oda érinted a kártyát a terminálhoz, és mehetsz tovább. Ez buszoknál úgy működik, hogy az első ajtón felszállsz, és a sofőr mellett van egy terminál. Odaérinti mindenki a kártyáját, és mehet hátra, más esetekben egy kapunál oda kell érinteni, leveszi a pénzt és kinyílik az "ajtó" és mehetsz tovább.

Olyan szempontból sokkal jobb ez szerintem, hogy nincsenek ellenőrök akik felszállnak, és mászkálnak elkérik a dokumentumaid és zavaróak. Itt nyugodtabb az utazás, mert tudod hogy nincs ellenőr. Ami rosszabb, hogy például Pécsen van több havi diák bérlet (sokan nem tudják), itt csak havi van, 110 líra közül 200 utazásra elég. Magyarországon a vonattal történő közlekedés majdnem az egész országba működik, amit szeretek is.

Itt országon belül is repülővel közlekednek és busszal. De én például a buszos utazást nem szeretem, repülőre meg országon belül nem szívesen ülök, valahogy a gondolat idegen, de megszokás kérdése, úgyhogy nálam a vonat nyert. Egyébként a Török kormánynak tervében van kiépíteni egy vasúthálozatot a közeljövőben, ezt a Daily News ban olvastam. Itt eléggé tömve vannak a tömegközlekedési eszközök, de nem olyan halálos durva, a kisbuszok na azok eléggé :)

Pár dolgot korábban is összehasonlítottam, ezek között volt a PTE vs IU University, és az árak amiről most nem írok lásd előző posztjaim között.

Postaszolgálat. Szörnyű itt, egyértelmű a Magyar a jobb. Itt nem hozzák ki a csomagot, és ha érkezik egy csomagom, értesítést sem kapok róla. Postaládák sem nagyon vannak kihelyezve, itt ahol lakom. Érkezik egy csomagod a szám alapján be kell menned a postára és ott érdeklődni, igen kivárni akár egy órát, hogy megtudd megérkezett-e egy csomagod. Erről hosszaban a jövőbeli "dolgok amiket megbántam" című posztomban :D

Bevásárló központok és pékségek. Hatalmas különbségek nincsenek, azonban sok minden nem található meg itt, ami otthon. De ez mindenkinek egyéni úgy gondolom, hogy mire van szüksége. De nem találtam például előfőzött rizsát, kávétejszínt, háztartási kekszet, tabasco szószt. Picit egybekötöm most a pékségekkel, ugyanis ilyen, hogy kifli meg zsömle nem igazán van. (tehát például a nálunk megszokott hold alakú kifli és császárzsemlét még nem láttam itt ) Magyarországon a legtöbb szupermarket penny, spar, tesco stb mindegyikben van egy külön részleg a pékárúnak, itt ez minimálisan van csak jelen. Szóval a pékségek külön vannak. A pékségek egyébként kínálatban meglehetősen eltérő a megszokott Magyartól, nem mondanám, hogy egyik jobb mint a másik. Itt most nekem különleges a változatosság miatt. Szeretem mert alapanyagként meglehetősen sok termékben használják például a mazsolát és az ólivabogyót, és a spenótot. Pocha egyik kedvencem, olcsó és ha olyan Olaszos hangulatban vagyok értsd: reggelire csak egy falat valamit eszem, akkor ezt kérem, és iszok egy kávét és elindult a reggel.

img_20230107_102859_889.jpg

img_20230107_102811_412.jpg



Gyógyszertárak. Erről sok mindent nem tudok, viszont tudom azt, hogy sokkal több mindent megkapsz vény nélkül mint Magyarországon. 

Múzeum kártya. Ez egyértelműen jobb itt. Oké-oké Magyarországon sem egy egetrengető összeg diákigazolvánnyal venni egy-egy múzeumbelépőt, de itt teljesen ingyenes a diákoknak, veszel kb 50 líráért egy múzeum kártyát és mehetsz az összes múzeumba ingyen. Nekem amúgy is ingyenes, archeológus történész diákkal. Ami egy kis megkülönböztetés de élvezem. Király (y)

Szólj hozzá